In deze staat kwam hij binnen
En zo is ie nu
Compressor
Smeerapparaat voor restauratie
Smeerapparaat na restauratie, wat een verschil met de vorige foto !!!
Smeerapparaat
Koelwaterpomp
De uiteindelijke trekker
Test van de aanhangwagen met 14.400 kg aan betonblokken
Aanhangwagen in onderdelen
De nieuwe aanhanger in opbouw met op de achtergrond de oude met de Crossley er nog op
De motor zonder nokkenas
Het onderste frame (HE200B)
De motor op de oude kar en de nieuwe frames
De bussen tussen de 2 frames
De Crossley doet zijn jas langzaam uit
Frame'pje op hoogte
Banden van de wagen drukken !!!
Negen stuks? Ja 1 reserveband!
Zo lijkt hij (of zij) heel erg klein
Vliegwiel
De onderdelen van de vrachtwagen aanhanger die we gaan gebruiken
Zuiger (304 mm doorsnee) met zuigerstang
Roeiboot ???
Zuiger weer op zijn plaats, alles schoon
Vliegwiel wordt ook al schoner
Voor het eerst op het nieuwe frame
Even passen of het allemaal klopt en de exacte maat van de watertank kan bepaald worden.
Steunlager al in de lak.
Watertank en nog ruimte over voor het vliegwiel
De boel ontvet en afgeplakt
1 lichter 1 spuiter
Toont weer goed
Jaja straks geel of goud?
Puzzel
Vliegwiel en uitlaat zwart en de motor weer Crossley groen
De boel weer opgeruimd en klaar om de watertank en het frame te spuiten
Assen gezandstraald en in de grondverf (epoxyprimer)
Watertank in de kleur (antracietgrijs)
Hele frame in RAL7016
Wielen weer rood. Toont goed tegen de donkergrijze kleur
Draaikrans is verbonden met frame
Achteras staat er los achter
Het begint weer op een aanhangwagen te lijken
Achteras zit er ook aan vast
Met wat lucht in de luchtvering is de rijhoogte ongeveer 30 cm
De aanhanger staat op de banden !!!
Spatborden gemaakt (staan er nu los op)
Spatborden voor
Echt vet!!! Let ook op die nieuwe veerremcilinders
Kijkje op de achteras
Kijkje door de draaikrans - vooras
Lichtbak
Een keer of 10 het vliegwiel erin gepast en uitgelijnd op 0,01 mm speling !!!
Die vloer op het hoge gedeelte doet het ook goed.
Reservewiel en uitlaat hebben ook een plekje gekregen
Bouten en moeren kleuren
Linker achterspatbord is definitief gemonteerd en gespoten
Trechter voor retour koelwater
Verlichtingsbak linksachter
Linker achterwielen er weer onder, retourwater trechter en uitlaat staan ook goed.
Kraan op zijkant watertank om de handen te wassen.
Nu met uitlaat en spatborden en alles in de kleur
In Ewijk bij de toekomstige stalling
Verplaatsen van de Crossley met de Unimog U1000 gaat heel erg goed !!!
Startlucht-tanks in de kleur gespoten en aan elkaar gefit en ...
even gevuld met de compressor tot 8 bar !!! Morgen eens kijken wat ervan over is.
De Crossley 1040 die voor de startlucht gaat zorgen. Aan de achterzijde van de motor is een compressor aangebouwd.
Tanks liggen heel erg netjes in het frame onder de Crossley
Stukje fitwerk vanaf de compressor naar de eerste luchtfles. Ook is er een overdrukventiel en een slang aansluitpunt gemonteerd.
Startluchtinstallatie is gemonteerd. De uitlaatklep zit er ook weer in.
De boel met de kleine Crossley PCHM 1040 op 13,2 bar gebracht. Na 48 uur is er nog steeds 13 bar aanwezig.
Een koperen ring gezaagd voor het inlaathuis
De verstuiver helemaal schoon en in de lijnolie
De verstuiver woont er weer in
Brandstofpomp gemonteerd en de duimse brandstofleiding in elkaar gefit
De duimse brandstofleiding
Trechter voor retourdiesel ziet er ook weer netjes uit, de inlaatklep zit er ook alweer in
De klepstoters
Wat een verschil met de vorige foto !!!
Een afgekeurd model voor de afdekkap
Het begin van de definitieve afdekkap